Saturday, 6 June 2020

"তালাকৰ বিকৃত ৰূপ" লেখক মুকতাবুল হুছেইন

তালাকৰ বিকৃত ৰূপ লেখক মুকতাবুল হুছেইন 

বিশুদ্ধতাৰ বাছনিত তিলমানো অশুদ্ধতা বিচাৰি নোপোৱা পূৰ্নাংঙ্গ ধৰ্ম্ম ব্যৱস্থাৰ নামেই হৈছে পবিত্ৰ ইছলাম । জীৱনৰ প্ৰত্যেকটো ক্ষণতেই আমি কেনেকৈ আগুৱাই যাব লাগিব , প্ৰতিটো ঘাত-প্ৰতিঘাতত আমি কি প্ৰক্ৰিয়াৰে সিদ্ধান্ত গ্ৰহণ কৰিব লাগিব ইত্যাদি ইত্যাদি সকলো বিষয়তেই আল্লাহে আমাক বিধান নিৰ্দ্ধাৰন কৰি দিছে । কিন্তু দূৰ্ভাগ্যজনক বিষয় যে , আল্লাহ প্ৰদত্ত এনে বহুতো নিখুত বিধানক বিকৃত প্ৰলেপ সনাৰ বাবেই বিশ্ব দৰবাৰত আজি ইছলাম সমালোচিত ! আল্লাহৰ নিখুঁত বিধানৰ পবিত্ৰ বাণী সাধাৰণ মানুহৰ মাজত প্ৰচাৰ হোৱাৰ পৰিৱৰ্তে প্ৰচাৰ হৈছে পবিত্ৰ বিধানৰ বিকৃত ৰূপ , যাৰ বাবেই আজি আমি সমালোচনাৰ পাত্ৰ ! সামগ্ৰিক প্ৰেক্ষাপটত এনে এক বহুল চৰ্চিত বিষয় হৈছে - " তালাক " বা পবিত্ৰ ইছলামত বিবাহ বিচ্ছেদৰ বিধান । অতি পৰিতাপৰ বিষয় যে , আল্লাহে নিদিষ্ট কৰি দিয়া বিধানত আমি অতিআভিযান্ত্ৰিকতা দেখুৱাবলৈ যোৱাৰ বাবেই আজি  চৰকাৰে আমাৰ ধৰ্মীয় বিধানতো হস্তক্ষেপ কৰাৰ সুযোগ পাইছে ! আমাৰ অস্তিত্ব অক্ষুন্ন ৰখাৰ স্বাৰ্থত  গণভোট সংগ্ৰহ কৰাৰ দৰে এক দুখলগা পৰিস্থিতিৰ উদ্ভৱ হৈছে । সেয়েহে এনেবোৰ স্পৰ্শকাতৰ বিষয়ৰ বিস্তৃত বিশ্লেষণ কৰাটো আজি সময়ৰ আহ্বান ।
 মহান আল্লাহৰ বাবে স্বামী-স্ত্ৰীৰ সাংসাৰিক বিচ্ছেদ কেতিয়াও উৎসাহিত বিষয় বা কাম্য নহয় । তথাপিও এগৰাকী সৰ্ব্বোত্তম মানৱ বিধান ৰচনাকাৰী হিচাবে আল্লাহে এই তালাকৰ এক মাৰ্জিত ও সুশৃংখলিত বিধান প্ৰয়োজন সাপেক্ষে প্ৰয়োগ কৰি মৰ্য্যদাপূৰ্ণ পৰিবেশত বিবাহ বিচ্ছেদৰ নিতী নিৰ্দ্ধাৰন কৰি দিছে । বিষয়বস্তুৰ গুৰুত্ব প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি আল্লাহে পবিত্ৰ কোৰআনত " আত-তালাক " (৬৫ নং) নামেৰে এক বিশেষ চুৰাও নাজিল কৰিছে । উক্ত চুৰাৰ সৰ্ব্বপ্ৰথম আয়াততেই আল্লাহে ৰাছূলুল্লাহ (চঃ) ক উদ্দেশ্যি কৈছে : " হে নবী ! তোমালোকে যেতিয়া তিৰোতা সকলক তালাক দিয়া , তেওঁলোকৰ ইদ্দতৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি তালাক দিবা । ইদ্দতৰ সময় কাল সঠিক ভাবে গননা কৰিবা । এই ইদ্দতৰ সময়ত তোমালোকে তেওঁলোকক ঘৰৰ পৰা উলিয়াই নিদিবা আৰু তেওঁলোকেও যেন নিজে ওলাই নাযায় । তেওঁলোকৰ ইদ্দতৰ সময় উকলিবৰ হলে হয় তেওঁলোকক দাম্পত্য বান্ধোনত সদভাৱে ৰাখিবা নাইবা ভালভাৱে তেওঁলোকৰ লগত দাম্পত্য সম্পৰ্ক চ্ছেদ কৰিবা আৰু তোমালোকৰ মাজত দুজন ন্যায়পৰায়ণ লোকক সাক্ষী ৰাখিবা ( আত-তালাক /১,২ )।

দেখা গৈছে যে তালাকৰ বিধানৰ বেলিকা আল্লাহে ইদ্দত সময় কালৰ ওপৰত বিশেষ গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে । মহিলাৰ তিনিটা ৠতুকাল , অৰ্থাৎ তিনিমাহ সময় ইদ্দতৰ সৰ্বোচ্চ সীমা নিৰ্দ্ধাৰন কৰি দিছে । প্ৰথম , দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় হিচাবে তিনিটা পৰ্য্যায়ত এই তালাক প্ৰক্ৰিয়া সম্পন্ন হয় । ইয়াৰে তৃতীয় তালাকৰ জৰিয়তেহে স্বামী-স্ত্ৰীৰ বিচ্ছেদ চুড়ান্ত হয় । এই ইদ্দত সময় সীমাৰ ভিতৰত দ্বিতীয় তালাক দিয়াৰ পাছতো তৃতীয় তালাকৰ আগলৈকে তেওঁলোকৰ মতৰ পৰিৱৰ্তন হলে উভয়ে পুনৰ দাম্পত্য জীৱন অক্ষুন্ন ৰখাত কোনো বাধা নাই । বিচ্ছেদ চুড়ান্ত হলে পতিয়ে পত্নীক দিয়া বস্তু ঘুৰাই লোৱা বিধিসঙ্গত নহয় । ৠতুকালীন অৱস্থাত তালাক দিয়াটো শ্বৰীয়তৰ পৰিপন্থী । গৰ্ভৱতী তিৰোতাৰ ক্ষেত্রত এই ইদ্দত কাল সন্তান প্ৰসৱ কৰালৈকে নিৰ্দ্ধাৰন কৰা হৈছে । এইবোৰ হৈছে আল্লাহে নিৰ্ধাৰণ কৰি দিয়া সীমা । আল্লাহে কৈছে : যি আল্লাহৰ নিৰ্ধাৰিত সীমা লঙ্ঘন কৰে , সি নিজৰেই অনিষ্ট কৰে ।

তালাক সম্পৰ্কে ইমান স্পষ্ট আৰু উত্তম নিতী সমূহ  আল্লাহে বিধান কৰি দিয়াৰ পাছতো আমাৰ সমাজত "মাছআলা " ৰ কবলত আক্ৰান্ত হৈ তালাকে আজি বিকৃত ৰূপ ধাৰণ কৰিছে ! তিনিটা ঋতুকালৰ ইদ্দত সময় সীমাক কোনো গুৰুত্ব নিদি একেবাৰতেই একে সময়তেই এক , দুই তিনি বুলি তালাক উচ্চাৰণ কৰিলেই চুড়ান্ত তালাক হৈ যোৱাৰ বিধি সমাজত প্ৰচলিত হৈ আছে । লক্ষ্যনীয় বিষয় যে , স্বয়ং আল্লাহে দুগৰাকী ন্যায়পৰায়ণ সাক্ষী তালাকৰ সময়ত ৰাখিবলৈ নিৰ্দেশ দিয়াৰ পাছতো আল্লাহৰ এই হুকুম নশ্চাৎ কৰি কোৱা হৈছে : " মই মোৰ বিবিক তালাক দিলোঁ " , এই শব্দ কেইটা স্ত্ৰীয়ে শুনক বা নুশুনক , কেৱল নিজে শুনাকৈ কলেই তালাক হৈ যায় । কোনোবা মানুহক সাক্ষী ৰখাৰ কোনো প্ৰয়োজন নাই ( বেহেস্তী জেওৰ , প্ৰকাশক : মৰ্কজ সাহিত্য পৰিষদ , হোজাই , পৃষ্ঠা ৩৪৮ )।
স্বামী ব্যতিত আন কোনেও তালাক দিয়াৰ অধিকাৰ নাই । অৱশ্যে স্বামীয়ে যদি কাৰোবাক কয় , তুমি এওঁক ( মোৰ স্ত্ৰীক ) তালাক দি দিয়া । তেন্তে সেইজনে দিলেও তালাক হৈ যাব ( বেহেস্তী জেওৰ , পৃষ্ঠা ৩৪৭ )। চিন্তা কৰক ! নিকাহ কৰিব এজনে , স্ত্ৰী সম্ভোগ কৰি সন্তান জন্ম দিব এজনে , কিন্তু বিচ্ছেদৰ বেলিকা তৃতীয় ব্যক্তিক তালাক দিয়াৰ অনুমোদন ! হায় ৰে হায় !!

পুনৰ কি কৈছে চাওক : " যদি কোনোবাই পত্নীক কয় যে : তুমি যেতিয়া লক্ষ্ণৌলৈ যাবা, তেতিয়া তুমি তালাক । তেন্তে লক্ষ্ণৌলৈ নোযোৱা লৈকে তালাক নহয় । তালৈ যেতিয়া যাব তেতিয়াহে তালাক হব । অৰ্থাৎ কোনো ঠাইৰ নাম উল্লেখ কৰি তালাক দিলে তালৈ নোযোৱা পৰ্য্যন্ত তালাক নহয় , গলেই তালাক ( বেহেস্তী জেওৰ , পৃষ্ঠা ৩৫০ )।

কোনোবাই যদি তালাক দি লগে লগে " ইন শ্বা আল্লাহ" কৈ দিয়ে , তেন্তে তালাক নহয় ! কিন্তু সামান্য সময় ৰৈ " ইন শ্বা আল্লাহ " কলে তালাক হৈ যাব ( বেহেস্তী জেওৰ , পৃষ্ঠা  ৩৫০ )।

সন্মানীয় দ্বীনি ভাই সকল ! সঁচাকৈয়ে যদি আমি পবিত্ৰ ইছলামত ইমান আনিছোঁ , তেন্তে আল্লাহৰ বিধানৰ পবিত্ৰ মৰ্য্যদা হানি কৰি  বিকৃত ৰূপ দিবলৈ কৰা সকলো ধৰণৰ অপচেষ্টাৰ বিৰুদ্ধে মাত মাতিবলৈ মাৰ বান্ধি উলাই আহক । অন্যথা বিশ্বৰ জনগণৰ দৃষ্টিত পবিত্ৰ ইছলাম সদায়েই সমালোচনাৰ মূখ্য বিষয় হৈ থাকিব , অনা ইছলাম লোকলৈ ইছলামৰ ভূৱা বাতৰি যাব , ইছলামীয় দাৱাতৰ প্ৰতি অনা ইছলামীয় লোকৰ আকৰ্ষণ হ্ৰাস পাব !! 

ত্বথ্য দাঙি ধৰি মুক্ত কণ্ঠৰে সেয়েহে আমি আপোনালোকক সদায়েই আহ্বান জনাই চিঞৰি চিঞৰি কৈ আহিছোঁ 

                                 " জাগা মুমিন জাগা "

No comments:

Post a Comment